The website is also available in
Nederlands

Easygenerator wint Excellence in Blended Learning Award

Easygenerator heeft de CLO Bronze Excellence in Blended Learning Award gewonnen. Dat is een van de hoogste onderscheidingen op het gebied van leeromgevingen voor bedrijven.

Kasper Spiro
CLO Awards 2019

14 oktober, Houston, Texas – Easygenerator heeft de Bronze Excellence in Blended Learning Award gewonnen, een van de hoogste onderscheidingen op het gebied van leeromgevingen voor bedrijven. Deze prijs werd uitgereikt door de Chief Learning Officer (CLO Media) vanwege de uitstekende resultaten van Easygenerator.

Easygenerator sleepte de prijs in de wacht dankzij hun werk voor Electrolux. Easygenerator hielp het bedrijf om over te stappen van een face-to-face leermethode, naar een blended-learning-programma. Met deze nieuwe aanpak werden de trainings-teams van Electrolux ondersteund en kon het aantal cursussen flink worden opgeschroefd.

Dankzij Easygenerator konden de 80 trainers van Electrolux bijna 2.000 nieuwe trainingen voor het blended-learning-programma ontwikkelen. Het nieuwe programma ondersteunt nu 20.000 verkoop- en supportmedewerkers.

E-learning opschalen Zo doe je dat

Ontdek de mogelijkheden van

employee-generated learning en hoe

je sneller kennis deelt binnen je organisatie.

Kostenvermindering

Wereldwijd werken duizenden winkel- en servicemedewerkers direct of indirect voor Electrolux. Het was dus ontzettend duur om al die medewerkers face-to-face te trainen. Om concurrerend te blijven, moesten die kosten flink omlaag zonder dat het ten koste zou gaan van de vakkennis bij de werknemers. Goed getrainde medewerkers zijn volgens Electrolux immers de basis voor hun zakelijke succes.
Met behulp van tools zoals Easygenerator maakte het trainingsteam van Electrolux de trainingscontent zelf. Inmiddels verspreiden ze de tool onder 80 trainers die de tool moeiteloos kunnen gebruiken, zonder extra training of outsourcings kosten.

Snellere contentproductie

Tot voor kort was het creëren van content een langdurig en dus kostbaar proces voor Electrolux. Alle content moest door verschillende mensen worden gecheckt. Het kostte de trainers veel tijd om alle feedback steeds weer door te voeren.
Dankzij de nieuwe blended-learning-aanpak. Kon het team van Electrolux veel sneller content maken, zonder afhankelijk te zijn van ingewikkelde tools of externe leveranciers. Met Easygenerator zijn de trainers zelf volledig verantwoordelijk voor de contentproductie.

We zijn erg blij met deze prijs die we vooral te danken hebben aan ons werk voor Electrolux. Hun verhaal laat zien dat Learning & Development cruciaal is voor het succes van elk bedrijf. Het was een gewaagd idee van Electrolux om de trainingsafdeling onder Sales te scharen. Hierdoor werd de ROI voor training veel tastbaarder. Iets wat bij andere bedrijven altijd een terugkerend probleem is. Petje af voor Cecilie en Eva van Electrolux. Zij hebben met ons Employee-generated Learning model als uitgangspunt, het trainingsprogramma binnen hun bedrijf enorm opgeschaald”, aldus Kasper Spiro, CEO van Easygenerator.

Easygenerator levert sinds 2013 cloudgebaseerde auteurs-software. Via hun gebruiksvriendelijke platform kunnen werknemers snel en eenvoudig zelf content produceren. Hierdoor zijn ze niet meer afhankelijk van traditionele trainingsmethoden. Easygenerator heeft het hoofdkantoor in Rotterdam en op dit moment zo’n 50.000 gebruikers in meer dan 150 landen. Grote bedrijven als T-Mobile, Unilever en Kellogg’s werken met de software. Sinds 2013 groeit Easygenerator elk jaar met meer dan 100%.

Het is heel eenvoudig om te beginnen met e-learning

Probeer nu! Vraag een demo aan

Over de auteur

Kasper Spiro is de Medeoprichter & Chief Learning Strategist bij Easygenerator en heeft in de laatste 30 jaar zijn sporen verdiend in de wereld van e-learning. Naast Easygenerator is Kasper ook een gerenomeerd spreker en blogger, zijn persoonlijke blog heeft al jaren lang een groot bereik in de e-learning community.